نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

نشست خبری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز

نشست خبری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز


نشست خبری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر حسن ذکی دیزجی روز دوشنبه در نشست با رسانه‌های خوزستان در دانشکده کشاورزی این دانشگاه جزییات برگزاری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران را اعلام کرد.

وی در این خصوص اظهار کرد: نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۷۹ در شهر کرج برگزار شد و مکان برگزاری آن تا سال ۱۴۰۱ نیز مشخص و به صورت سالانه یا دو سال یک بار برگزار می‌شود.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز مبدا تولید علم مکانیزاسیون در کشور و بوده و از نظر تکنولوژی و تولید محصولات کشاورزی نیز جایگاه مهمی دارد.

وی بیان کرد: همواره یکی از مشکلات موجود در بخش اجرا عدم درک مفهوم رشته‌ها در بخش اجرا و صنعت بوده است.

دکتر ذکی دیزجی تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط بین صنعت و دانشگاه شکننده بوده و هنوز به خوبی تعریف نشده است چرا که حوزه رویکردهای صنعت و دانشگاه تا اندازه ای متفاوت است؛ یک حوزه هزینه محور و تولید محور و دیگری دانش محور است.

وی اظهار کرد: با این وجود برگزاری این کنگره ها می تواند بر تعامل هرچه بیشتر حوزه صنعت و دانشگاه بیفزاید.

وی یادآور شد: اکنون مکانیزه ترین کشت و صنعت های تولید محصولات کشاورزی  در شرکت کشت و صنعت نیشکر و کارخانه های تولید قارچ دزفول  در استان خوزستان فعالیت می کنند که این استان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کرده است .

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران بیان کرد: ۱۵ شرکت خصوصی در این نمایشگاه محصولات خود ارایه می دهند که ۵۰ درصد در بخش ماشین آلات ، ۳۰ درصد در بخش تجهیزات هوشمند و نوین و ۲۰ درصد نیز در حوزه دام و طیور و صنایع جانبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در این کنگره بیش از ۳۰۰ مقاله علمی و پژوهشی واصل شده که از این تعداد ۲۶۰ مقاله پذیرفته شده و ۵۵ مقاله برای چاپ در مجلات انتخاب شده است .

این کنگره از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده و مهمانان ویژه کنگره، معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار خوزستان، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور و مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هستند.