Asset Publisher

Return to Full Page

بروزرسانی

بروزرسانی


گروه علوم باغبانی دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین گروه‌های باغبانی کشور به شمار می‌رود. این گروه آموزشی در سال 1350 خورشیدی با نام باغبانی و با شمار 15 دانشجو راه اندازی شده  و فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

 از زمان راه اندازی تاکنون، بیش از 800 نفر از این گروه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانش‌آموخته شده‌اند. در حال حاضر نیز حدود 170 نفر دانشجوی دوره های روزانه و شبانه (150 نفر در مقطع کارشناسی و 22 نفر در مقطع کارشناسی ارشد)، در این رشته مشغول به تحصیل هستند. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های میوه‌‌کاری، سبزیکاری، گیاهان دارویی و گلکاری و در مقطع دکتری در گرایش میوه‌کاری صورت می‌گیرد.

هم اکنون در گروه علوم باغبانی 11 نفر عضو هیأت علمی (یک استاد، سه دانشیار، هفت استادیار) کار تدریس درس های تخصصی را بر عهده دارند. همچنین 4 کارشناس آزمایشگاه و 2 باغبان نیز در بخش‌های آزمایشگاهی و عملی، در برگزاری کلاس‌ های درسی، انجام پروژه‌های دانشجویی، پایان‌نامه‌ها و طرح‌ ها با گروه همکاری می کنند.

 امکانات آزمایشگاهی و عملیاتی گروه علوم باغبانی در حال حاضر شامل 4 آزمایشگاه، یک اتاق رشد، یک مزرعه تحقیقاتی، یک کلکسیون ارقام زیتون و یک سالن پرورش قارچ می‌باشند.

مدیران گروه از آغاز تاکنون عبارتند از: عبدالحسین میرعمادی، محمدحسین بهبودیان، محمود عظیمی، جلال جهان بین، محمد عظیمی، شهین آل مذکور، نوراله معلمی، علی اکبر رامین، عبدالحمید پارسی، محمدحسین دانشور، نوراله معلمی، ناصرعالم زاده انصاری، مهرانگیز چهرازی و  سیدمحمدحسن مرتضوی.